')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://it-marand.rzb.ir/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آی تی مرند

اگر از کاربران به نسبت حرفه ای سیستم عامل ویندوز باشید حتما با ابزار Command Prompt آشنایی دارید.از این ابزار بیشتر در مواقعی استفاده می شود که انجام بعضی کار ها در محیط گرافیکی ویندوز مشکل است یا غ

banner
نظرتون در مورد این سایت؟
جستجوگر پیشرفته



آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازديد آخرين ارسال
لیست ابان 92 لیست ابان 92 0 446 a258258a
معرفی سایت های مرند معرفی سایت های مرند 2 399 a258258a
دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید 0 222 a258258a
آموزش تغییر کاربرد کلید Power موجود بر روی کیس آموزش تغییر کاربرد کلید Power موجود بر روی کیس 0 289 a258258a
ایندکس به گوگل ایندکس به گوگل 0 312 a258258a
آموزش افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید سایت آموزش افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید سایت 0 278 a258258a
اسپمر بلاگفا 15آبان 1392 اسپمر بلاگفا 15آبان 1392 0 213 a258258a
اسپمر بلا گفا 15آبان 1392 اسپمر بلا گفا 15آبان 1392 0 304 a258258a
بلاگف اسپمر 92 ابان بلاگف اسپمر 92 ابان 0 230 a258258a
اسپمر بلا گفا 15آبان 92 اسپمر بلا گفا 15آبان 92 0 237 a258258a
سایت ای تی مرند سایت ای تی مرند 1 286 soltan_mosafer
مشکل سخت افزاری کارت گرافیک مشکل سخت افزاری کارت گرافیک 1 433 a258258a
اموزش بلدم اموزش بلدم 0 204 a258258a
پردرآمدترین مشاغل IT کدامند؟ پردرآمدترین مشاغل IT کدامند؟ 1 300 a258258a
شهرستان مرند شهرستان مرند 0 226 a258258a
ویژوال بیسیک و اسپمر نویسی ویژوال بیسیک و اسپمر نویسی 2 413 a258258a
ویژوال بیسیک و اسپمر نویسی ویژوال بیسیک و اسپمر نویسی 1 528 a258258a
[Forum_Post_Title] صفحه اول انجمن | [Forum_Post_Title] ثبت نام در انجمن | [Forum_Post_Title] ورود به پنل کاربری

اگر از کاربران به نسبت حرفه ای سیستم عامل ویندوز باشید حتما با ابزار Command Prompt آشنایی دارید.از این ابزار بیشتر در مواقعی استفاده می شود که انجام بعضی کار ها در محیط گرافیکی ویندوز مشکل است یا غیرممکن.

 number-10

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ محیط کار این ابزار به صورت کاملا دستوری است و هیچ ابزاری برای انجام عملیات به صورت گرافیکی ندارد.در نتیجه شما برای انجام کارها به طور کامل باید از دستورات متنی از پیش تعریف شده استفاده کنید. ما در این مقاله قصد نداریم تمامی دستوارت مفید و سودمند این ابزار را برای شما شرح دهیم.ما قصد داریم ۱۰ تا از مهمترین دستورات مفیدی که می توان در رابط کاربری این ابزار را به کار برد خدمتتان بیان کنیم.

۱- دستور ipconfig(نمایش سریع آیپی آدرس سیستم شما):

1

شما در حالت عادی می توانید آی پی آدرس سیستم خود را از طریق کنترل پنل به دست آورید.اما این کار نیاز به چند کلیک داردو وقت به نسبت کمی را از شما می گیرد.ما روشی ساده و سریعتر را سراغ داریم.شما می توانید با استفاده از دستور ipconfig ,سریعا آیپی آدرس سیستم کامپیوتری خود و دیگر اطلاعات مرتبط ماند آدرس ورودی خروجی پیشفرض یا default gateway را به دست آوردید. برای برخورداری از این قابلیت کافی است دستور ipconfig را درون پنجره Command Prompt وارد کنید تا یک لیست از تمام ارتباطات شبکه ای که کامپیوتر شما از آن ها استفاده می کند را ملاحظه کنید.با وارد کردن این دستور و زدن کلید Enter در صورتی که شبکه شما بدون سیم هم باشد لیستی از مشخصات مربوط به این نوع شبکه را هم در اختیار شما قرار می دهد.

نکـــــــته :

برای باز کردن ابزار Command Prompt در ویندوز ۸ کافی است کلید پنجره روی صفحه کلید خود را فشار دهید و در رابط باز شده ,عبارت Command Prompt را جست وجو کنید.همچنین اگر ویندوز شما ۷ باشد می توانید با فشار دادن کلید ترکیبی Win Key+R ,کادر Run را باز کرده و دستور CMD را وارد کرده کلید Enter را فشار دهید تا رابط دستوری ابزار Command Prompt باز شود.

۲- دستور ipconfig /flushdns (مربوط به DNS):

 

اگر شما DNS Server سیستم خود را تغییر دهید تغییرات به یکباره ذخیره نمی شوند.سیستم عامل ویندوز از حافظه کش برای به خاطر آوردن واکنش های DNSای که دریافت کرده ,استفاده می کند.بعد دوباره در آینده زمانی که قصد داشته باشید به آنها دسترسی پیدا کنید این کار به سرعت انجام می شود. برای اینکه مطمئن شوید که ویندوز از DNS Server های جدید به جای قدیمیها استفاده می کند کافی است دستور ipconfig /flushdns را بعد از تغییر DNS Server در ابزار Command Prompt وارد کرده و کلید Enter را بزنید.با این کار خیالتان از بابت به کارگیری DNS Server های جدید به جای قدیمیها راحت می شود.

۳- دستور Ping,tracert (به منظور بررسی مسائل و مشکلات شبکه) :

3

اگر شما در اتصال به یک وبسایت خاص مشکل دارید یا به طور کلی با مسائل ارتباطی شبکه روبرو هستید جای نگرانی وجود ندارد.ویندوز و دیگر سیستم عامل های دارای ابزارهای استانداری برای رفع کردن این گونه مشکلات هستند. اولین گزینه ای که ما در اختیار داریم دستور ping است.برای مثال اگر شما در ورود به سایت گوگل مشکل دارید می توانید از الگوی دستوری ping google.com در ابزار Command prompt استفاده کنید.با تایپ این دستور و زدن کلید Enter در ابزار Command Prompt ,ویندوز بسته هایی را به Google.com ارسال می کند.بعد گوگل نسبت به این بسته های اطلاعاتی واکنش نشان داده و متقابلا بیانیه ای مبنی بر دریافت صحیح آنها به شما می دهد.شما با این روش درمی یابید که کدام بسته ها به گوگل منتقل شده اند. شاید در این بین بسته هایی به مقصد نرسند و یا شاید دیر به مقصد برسند. به هر حال شما با این روش مطمئن خواهید شد که شما در زمان فعلی می توانید با وبسایت ارتباط برقرار کنید یا خیر. در این بین دستور یگری به نام tracert وجود دارد.این دستور مسیری را که یک بسته تا مقصد طی می کند مورد ردیابی قرار می دهد.برای مثال اگر شما دستور tracert google.com را در ابزار Command Prompt وارد کنید مسیری که بسته مورد نظر شما طی می کند تا به سایت گوگل برسد را خواهید دید. این دستور کاربردی فراوان دارد.به عنوان مثال اگر شما در دسترسی به یک وبسایت دچار مشکل شده اید با استفاده از این دستور می توانید ناحیه ای که دچار مشکل شده است را ببینید و برای آن چاره اندیشی کنید.

۴- ایجاد یک میانبر Shutdown تحت ویندوز ۸ :

6

همانطور که می دانید خاموش کردن سیستم تحت ویندوز ۸ در حالت عادی کمی سخت است.اما جای نگرانی نیست چرا که شما می توانید با استفاده از دستور shutdown تحت ویندوز۸ یک میانبر روی میز کار خود برای انجام عملیاتی همچون خاموش شدن سیستمتان ایجاد کنید.شما هچنین می توانید از این روش برای ریست سیستم خود نیز استفاده کنید.خب اجازه دهید بریم سراغ روش انجام این کار : برای ایجاد میانبر به منظور خاموش کردن سیستم خود از الگوی دستوری shutdown /s /t 0 در ابزار Command Prompt استفاده کنید. برای ایجاد میانبر به منظور ریست سیستم خود از الگوی دستوری shutdown /r /t 0 در ابزار Command Prompt استفاده کنید.

۵- استفاده از دستور recimg به منظور ایجاد الگوهای بازیابی سفارشی :

اگر مقالات اخیر سایت را دنبال کرده باشید حتما به یاد دارید که ویژگی ای با نام Refresh Your PC درون ویندوز ۸ وجود دارد.شما با استفاده از این قابلیت می توانید وضعیت سیستم خود را به حالتی که انگار تازه ویندوز نصب کرده اید درآوردید.البته باید دقت داشته باشید که این ویژگی در حالت پیشفرض مخفی است.اما خب جای نگرانی ای وجود ندارد شما می توانید با استفاده از دستور recimg در Command Prompt کلیه برنامه هایی را که نصب کرده اید پاک کنید.همانطور که گفته شد اجرای این روش بدین حالت است که گویی تازه یک ویندوز ۸ روی سیستم خود نصب کرده اید.البته استفاده از این روش جزییاتی نیز دارد که اگر مایل بودید می توانید در قسمت نظرات بیان کنید تا جزییات این دستور نیز خدمت شما توضیح داده شود.

۶- دستور wbadmin start backup (به منظور ایجاد الگوهای بازیابی سیستمی) :

همانطور که می دانید رابط کاربری گرافیکی پشتیبان گیری ای که در ویندوز۷ وجود داشت دیگر در ویندوز۸ نیست.این الگوهای سیستمی شامل یک ضبط کامل از هر فایل روی سیستم بودند.در نتیجه از دقت بسیار بالایی نیز برخوردار بودند.حال این رابط گرافیکی همانطور که گفته شد در ویندوز ۸ وجود ندارد. اما جای نگرانی وجود ندارد.شما می توانید از دستور wbadmin start backup برای بهره مندی از این قابلیت استفاده کنید.البته دقت داشته باشید برخلاف تمامی دستورات گفته شده که در ابزار Command Prompt قابل اجرا بودند این ابزار را باید و باید از طریق PowerShell اجرا کنید. نکته اطلاعاتی :ابزار PowerShell نوع پیشرفته تر Command Prompt است که اختیارات بیشتری را برای کاربران فراهم می کند.

۷- دستور sfc/scannow (به منظور اسکن فایل های سیستمی برای بررسی مسائل) :

اگر از کاربران به نسبت حرفه ای سیستم عامل ویندوز باشید حتما با ابزار system file checker آشنایی دارید.از این ابزار برای برای اسکن فایل های سیستمی برای بررسی مسائل احتمالی استفاده می شد. حال اگر فایل های سیستمی خراب شده و یا حذف شده بودند ابزار system file checker آنها را به حالت اول و بدون مشکل خود باز می گرداند. شما می توانید برای استفاده از system file checker از دستور sfc /scannow در Command Prompt و تحت یک حساب کاربری مدیر استفاده کنید.

۸- دستور telnet (برای اتصال به سرورهای تلنت) :

کلاینت تلنت به طور پیشفرض نصب نشده است.برای اتصل به سرورهای تلنت و بهره مندی از ویژگی های آن باید کلاینت تلنت را از طریق کنترل پنل خود نصب کنید.بعد از نصب,شما می توانید با استفاده از دستور telnet به سرورهای تلنت بدون نیاز به هیچ نرم افزار جداگانه ای متصل شوید.

۹- دستور cipher (پاک کردن دائمی یک پوشه و بازنویسی روی آن برای جلوگیری از بازیابی ):

دستور cipher اغلب برای مدیریت رمزنگاری استفاده می شود.اما جالب است بدانید این دستور دارای تنظیمی است که شما می توانید با استفاده از آن داده های بی معنا و پوچ را روی درایو مورد نظر خود ریخته ,فضای آن را آزاد کرده و مطمئن شوید که داده های روی درایو به هیچ وجه توسط هیچ نرم افزاری قابل بازیابی نیست.دقت داشته باشید داده هایی که در حالت عادی حذف می شوند روی دیسک باقی می مانند مگر اینکه از درایوهای SD استفاده کنید.به طور کلی دستور cipher این اجازه را به شما می دهد تا به طور کاملا واقعی داده های موجود روی یک درایو را بدون هیچ نرم افزار کمکی ای پاک کنید.

ciper /w:C: 10- دستور netstat –an (به منظور لیست کردن پرت ها و ارتباطات شبکه ای ی برقرار شده) :

دستور netstat بسیار سودمند است. این دستور تمامی انواع مشخصات شبکه در حالی که روی تنظیمات مختلف ست شده باشند را به طور دقیق نشان می دهد.یکی از مهمترین مکمل های مورد استفاده دستور netstat ,دستور netstat –an می باشد.این دستور تمامی ارتباطات شبکه ای باز روی سیستم خودشان,همراه با پرت مورد استفاده و آیپی آدرس خارجی ای که متصل شده اند را نمایش می دهد. خب این هم از مقاله امروز. دقت داشته باشید که این لیست کامل نیست.

اما ما با ذکر قطره ای از دریای پرامکانات سیستم عامل ویندوز قصد داشتیم به شما یادآوری کنیم که تنها سیستم عاملی که این قابلیت ها را دارد تنها لینوکس نیست.قابل توجه کاربران لینوکس!!


:: امتیاز: نتیجه : 3 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 15

:: بازدید : 897


:: برچسب‌ها: command prompt , cmd , دستورات کامند پرامپت , دستورات cmd , شبکه , آی تی , آی تی مرند , کامپیوتر , دستورات شبکه در cmd ,
نویسنده
نویسنده : حسین جعفرزاده
تاریخ : [دوشنبه 15 مهر 1392 ] [ 20:48]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
نمایندگی فروش محصولات آذران پلاستیک 09144917709 تاریخ : سه شنبه 18 تیر 1398
کلیدهای میان‌بر در صفحه کلید تاریخ : سه شنبه 09 دی 1393
جدول های موجود در سوییچ تاریخ : جمعه 05 دی 1393
نمونه سوالات زبان تخصصی شبکه های کامپیوتری تاریخ : چهارشنبه 04 تیر 1393
امنیت لینوکس تاریخ : شنبه 17 خرداد 1393
كتاب آموزشي جاوا تاریخ : جمعه 22 فروردین 1393
اوبونتو ubuntu تاریخ : چهارشنبه 20 فروردین 1393
نتایج جالب توجه DisplayMate از صفحه نمایش S5 منتشر شد(آي تي مرند) تاریخ : سه شنبه 12 فروردین 1393
زبان تخصصي شبكه هاي كامپيوتري تاریخ : چهارشنبه 07 اسفند 1392
تاريخچه ي لينوكس تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392
سيستم عامل(operating system) تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392
آموزش مقدماتي كامپيوتر تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392
50واژه ي كليدي كامپيوتر به زبان انگليسي(آموزش ابتدايي كامپيوتر) تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
مرندي ها نظر بدن................ تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
كتاب آموزشي كامپيوتر معرفي سخت افزارهاي كامپيوتر تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
دانستنی های اینترنت
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 98
کل نظرات کل نظرات : 17
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 151

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 91
باردید دیروز باردید دیروز : 81
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 3
بازدید هفته بازدید هفته : 292
بازدید ماه بازدید ماه : 640
بازدید سال بازدید سال : 3,972
بازدید کلی بازدید کلی : 108,953

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.17.176.70
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir