')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://it-marand.rzb.ir/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آی تی مرند

تاريخچه ي لينوكس پيشرفت روزافزون جوامع روبه توسعه را مي‌توان حاصل ‌بهره‌مندي آنها از اطلاعات دانست . به همين دليل عصر حاضر را عصر اطلاعات ناميده‌اند. دركشور ما نيز فعاليت‌هاي چشم‌گيري براي بهره‌مندي

banner
نظرتون در مورد این سایت؟
جستجوگر پیشرفته



آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازديد آخرين ارسال
لیست ابان 92 لیست ابان 92 0 446 a258258a
معرفی سایت های مرند معرفی سایت های مرند 2 399 a258258a
دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید 0 222 a258258a
آموزش تغییر کاربرد کلید Power موجود بر روی کیس آموزش تغییر کاربرد کلید Power موجود بر روی کیس 0 289 a258258a
ایندکس به گوگل ایندکس به گوگل 0 313 a258258a
آموزش افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید سایت آموزش افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید سایت 0 278 a258258a
اسپمر بلاگفا 15آبان 1392 اسپمر بلاگفا 15آبان 1392 0 213 a258258a
اسپمر بلا گفا 15آبان 1392 اسپمر بلا گفا 15آبان 1392 0 304 a258258a
بلاگف اسپمر 92 ابان بلاگف اسپمر 92 ابان 0 230 a258258a
اسپمر بلا گفا 15آبان 92 اسپمر بلا گفا 15آبان 92 0 237 a258258a
سایت ای تی مرند سایت ای تی مرند 1 286 soltan_mosafer
مشکل سخت افزاری کارت گرافیک مشکل سخت افزاری کارت گرافیک 1 434 a258258a
اموزش بلدم اموزش بلدم 0 204 a258258a
پردرآمدترین مشاغل IT کدامند؟ پردرآمدترین مشاغل IT کدامند؟ 1 300 a258258a
شهرستان مرند شهرستان مرند 0 226 a258258a
ویژوال بیسیک و اسپمر نویسی ویژوال بیسیک و اسپمر نویسی 2 413 a258258a
ویژوال بیسیک و اسپمر نویسی ویژوال بیسیک و اسپمر نویسی 1 528 a258258a
[Forum_Post_Title] صفحه اول انجمن | [Forum_Post_Title] ثبت نام در انجمن | [Forum_Post_Title] ورود به پنل کاربری

تاريخچه ي لينوكس

پيشرفت روزافزون جوامع روبه توسعه را مي‌توان حاصل ‌بهره‌مندي آنها از اطلاعات دانست . به همين دليل عصر حاضر را عصر اطلاعات ناميده‌اند. دركشور ما نيز فعاليت‌هاي چشم‌گيري براي بهره‌مندي از دانش روز اين علوم صورت گرفته‌است. در ميان دروس تخصصي رشته كامپيوتر درس سيستم عامل از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است ، به گونه‌اي كه مي‌توان آن را جزء مباحث پايه‌اي اين رشته قلمداد كرد.

سال‌ها قبل با وجود افزايش توليدات سخت افزاري ،‌مشكل بزرگي برسر راه كاربران كامپيوتر وجود داشت و آن وجود نداشتن سيستم‌هاي‌عامل مختلف، براي انتخاب واستفاده بود. كامپيوتر‌هاي ساخته‌ شده به وسيله شركتAPPLE با سيستم عامل شان گزينه‌ي مناسبي بودند. اما قيمت بالا ، آنها را از دسترس بيش‌تر افراد دور مي‌ساخت . يونيكس ،ديگر انتخاب موجود با كد اصلي محافظت شده ، آنقدر گران قيمت بود كه جز چند دستگاه دانشگاه و آزمايشگاه ، ديگران امكان استفاد از آن را نداشتند.

در اين هنگام DOS به دليل مسائل تجاري به تمام نقاط دنيا راه يافته بود و تنها انتخاب باقي مانده براي كاربران به شمار مي‌رفت. در كشور خودمان هم شاهد آن هستيم كه هنوز بسياري از سيستم‌هاي اداري از نرم‌افزارهاي تحت DOS استفاده مي‌كنند.

با معرفي سيستم عاملMINIX كه براي پردازنده‌هاي سري 8086 طراحي شده بود، دنياي سيستم عامل وارد فصل جديدي شد. كد اصلي اين سيستم عامل در دسترس عموم قرار داشت (‌به اين گونه نرم افزارها Open Source گويند) و براي نخستين بار يك كاربر مي‌توانست ضمن مطالعه‌ي كدهاي سيستم عامل در آنهاتغيير ايجاد كند. البته اين سيستم عامل نيز پس از مدتي مجوز انتشار گرفت.



تاريخچه‌ي سيستم عامل لينوكس

در سال 1984 ، ريچارد استالمن ، بنيان گذار پروژه‌ي GNU كار روي يك سيستم عامل با كد هسته‌ي ياز را شروع كرد. GNU يك نرم افزار رايگان بود كه هر كس مي‌توانست آن را كپي كند يا آن را گسترش دهد. استالمن براي رشد و توسعه‌ي اين پروژه ، بزرگترين مجموعه‌ي كامپايلر‌هاي GNU را تأليف كرد كار اين سري نرم‌افزارها، ترجمه‌ي برنامه‌هاي نوشته شده به وسيله‌ي زبان‌هاي برنامه نويسي براي استفاده دز GNU بود . علاوه بر اين ابزارهاي برنامه نويسي قدرتمند ديگري نظيرGDBH وEMACS نيز به وسيله‌ي او نوشته شد در سال 1991 ، پيوستن لينوس توروالدز به اين پروژه سبب رشد و به ثمر رسيدن اين پروژه گرديد. در نتيجه‌، هسته‌ي سيستم عامل كار آمدي به نام لينوكس شكل گرفت. در همين سا ل اين هسته در سراسر دنيا انتشار يافت.

سيستم عامل لينوكس در سال 1992 تحت مجوز GNU/GPL اجازه‌ي انتشار يافت و دو سال بعد لينوكس 1.0 منتشر شد. درسال 1994 شركت Rat Hat به وسيله‌ي باب يانگ و مارك اورينگ تأسيس شد و يك سال بعد GNU/ LINUX و ساير نرم ‌افزارهاي رايگان آن در اينترنت انتشار يافتند.

اين سيستم عامل كه امروزه بيش از 20 ميليون كاربر دارد، از خانواده‌ي يونيكس به شمار مي‌آيد و از كليه‌ي مشخصات آن بهره‌مي‌‌گيرد.


ويژگي‌هاي سيستم عامل لينوكس



امروزه سيستم عامل لينوكس در ابر كامپيوترها و ايستگاه‌‌هاي كاري، كامپيوترهاي روميزي و سيستم‌هاي اتوماسيون اداري به كار گرفته مي‌شود . همچنين ريز پردازنده‌هاي مورد استفاد در تجهيزات پزشكي و نظامي وحتي تلفن همراه نيز آن را به كار مي‌گيرند. از آنجا كه لينوكس نسبت به ويندوز از امنيت بيشتري برخوردار است شركت‌هايي با فعاليت‌محرمانه، براي ارائه‌ي سيستم‌هاي امنيتي – حفاظتي خود از اين سيستم عامل بهره‌مي‌گيرند. مي‌توان مهمترين ويژگي‌ها را بشرح زيربيان كرد:



1-پائين بودن هزينه‌:

GUN/LINUX يك سيستم عامل رايگان است و بيش‌تر توزيع‌هاي آن به راحتي از طريق سايت‌هاي اينترنتي قابل دانلو است . همواره هزاران صفحه اطلاعات رايگان براي نصب و نگهداري آن در اينترنت موجوداست. البته بعضي از توزيع‌هاي تجاري لينوكس نيز وجود دارند كه قيمت آنها به مراتب پائين تر از يونيكس يا ويندوز است.

2- امنيت و پايداري :

لينوكس ، امنيت يونيكس را به همراه دارد. باز بودن كد اصلي لينوكس سبب شده است متخصصان با همكاري يكديگر ، به رفع نقايص امنيتي آن بپردازند و يكي از امن‌ترين سيستم‌هاي عامل را به وجود ‌آورند. اين پايداري سبب شده است كه تا سال 1994 ميلادي حدود30% از سرورهاي دنيا، از خانواده‌ي اين سيستم عامل استفاده كنند. نكته‌ي بسيار مهم‌تر اين كه تاكنون هيچ گونه كرم و ويروسي ،‌مشابه آنچه براي ويندوز مشاهده مي‌كنيم ، براي اين نوع از سيستم‌هاي عامل نوشته نشده است.



3- تطبيق با آخرين سخت‌افزارها:

از آنجا كه اين سيستم عامل در دنيا علاقمندان زيادي دارد به محض ساخته شدن قطعات سخت افزاري جديد، راه اندازي‌هاي آنها نيز در اينترنت انتشار مي‌يابند. به علاوه برخي از توزيع‌هاي ليننوكس با حداقل امكانات سخت افزاري قابل اجرا هستند، به طوري كه مي‌توانند از CD- ROM يا فلاپي ديسك به اجرا در آيند و به كار گرفته شوند. لينوكس در محيط متني خود حتي به سخت افزار گرافيكي پرقدرت نياز ندارد.



4- محيط هاي كاربري مختلف:

لينوكس داراي چند محيط گرافيكي و حالت متني مشابه DOS است . تنوع اين محيط ها سبب شده است استفاده‌ي كاربران از اين سيستم عامل چند كاربره راحتت تر شود. KDE و GNOME دو محيط گرافيكي اين سيستم عامل اند، كه تقريباً مشابه ويندوز XP يا 2000 هستند و به همين دليل براي آموزش واستفاده‌ي كاربران مبتني مناسب‌اند.



5- قابليت تطبيق با نيازها:



وجود كد اصلي باز به برنامه نويسان آشنا به زبان اسمبلي و C اجازه مي‌دهد كه سيستم عامل را مطابق نياز خود بنويسند . البته براي اين كار ،‌برنامه نويس بايد اصول طراحي سيستم عامل را بداند. اين قابليت سبب شده است كه لينوكس در مقايسه با سيستم‌هاي عامل ديگر بيشتر رشد كند واز جايگاه خوبي برخوردار باشد.




انواع توزيع‌هاي لينوكس

اجزاي تشكيل دهنده‌ي لينوكس را هر كس مي‌تواند پس از جمع آوري،‌به نام خودش عرضه كند . به اين مجموعه‌ها كه بوسيله‌ي افراد و شركت‌هاي مختلف گرد آوري شده است ، «توزيع » و در بعضي مواقع«نسخه» گويند. كليه‌ي اين توزيع‌ها داراي يك هسته‌‌ي(KERNER) مشترك به نام GNU/LINUX هستند. شركت‌ها يا دانشگاه‌ها يا هر گروه‌ديگري با اضافه كردن يك سري امكانات به اين هسته مثل محيط گرافيكي و … يك توزيع جديد از آن را عرضه كرده‌اند.

هريك از توزيع‌هاي لينوكس داراي ويژگي‌هاي خاص خود هستند. مثلاً ممكن است نصب آنها با هم تفاوت داشته باشد. يا ابزارهاي مديريت گرافيكي‌آنها با هم متفاوت باشد.

** نكته : اصول نصب همه‌ي لينوكس‌ها يكسان است.

توزيع‌ها به دو صورت تجاري و رايگان ارايه مي‌شوند. تعداد توزيع‌هاي لينوكس بسيار زياد است كه در اينجا به رايج‌ترين‌آنها اشاره مي‌كنيم:

1- Red Hat:

يكي از پر طرفدارترين توزيع‌هاي لينوكس است كه مي‌توان يكي از معرئفترين نسخه‌هاي لينوكس دانست . مهمترين دليل آن هم پشتيباني شركت‌هاي بزرگ سخت افزاري نظير IMB ، Dell , Heweiett- Packard از اين نسخه‌ي لينوكس است. ومي‌توان اين نسخه را به صورت رايگان از سايت WWW.Readhat.COM دانلود كرد.



2- Suse

اين نسخه بيشتر به صورت خانگي يا در ادارات كوچك كاربرد دارد. سايت Suse از اين نسخه پشتيباني مي‌كند.


3- Mandarke

اين نسخه يكي از آسان‌ترين نسخه‌هاي توزيع شده‌ي لينوكس است و مي‌تواند بهترين نسخه براي كاربران مبتدي باشد.



4 -Caldera Open Linux
يكي از‌ نسخه هايي است كه به وسيله شركت Caldera توزيع شده است .

5- Turbo Linux

اين نسخه داراي امكانات و قابليت‌هاي جانبي بسياري است . كه مورد توجه شركت‌ها و مؤسسات قرار گرفته‌اند. چون بسياري از نرم افزارهاي آن براي كاربران خانگي كاربردي ندارد. مورد توجه آنها قرار نگرفته است.

6 - Debian GNU/ Linux

اين نسخه براي برنامه نويسان سراسر جهان ايجاد شده و طراحي خوبي دارد و تنها اشكال آن اين است كه از طرف كسي پشتيباني نمي‌شود و مي‌توان آن را درسايتDebian يافت اما چون اين سايت عضو ثابت و مشخصي ندارد به عنوان پشتيبان محسوب نمي‌شود.

7- Slack Ware Linux



اين نسخه اولين نسخه‌اي بود كه توزيع شد و نصب آن نسبتاً مشكل است. تنها برخي از كاربران حرفه‌اي از اين نسخه استفاده مي‌كنند و درمقايسه باساير نسخ‌ها كم‌ترين طرفدار را دارد و مي‌توان به قابليت پايداري و كيفيت بالاي آن اشاره كرد.

8- Lycoris

از كامل‌ترين نسخه‌‌هاي موجود در بازار است نصب‌آن آسان و دربيشتر كامپيوترهاي خانگي كار مي‌كند. و برنامه‌هاي بسياري به اين نسخه ضميمه شده است.

9 -Fedora

اين توزيع را مي‌توان جديدترين نسخةي لينوكس دانست . شركت Red hate يكي از موسسات شناخته شده در عرضه‌ي لينوكس در يك تغيير استراتژي توزيع
Linux(RHL) Red hate را متوقف كرد و پس از آن فقط به توزيع‌و عرضه‌ي نسخه بهينه شده‌اي به نام Red hate Enterprise Linux پرداخت ، كه بعدها فدورا نام گرفت و برخلاف محصول قبلي ، كار گروهي برنامه نويسان، جامعهي‌ي متن باز و گروه Red hate است تاكنون . 2 نسخه از لينوكس فدورا به نام‌هاي Fedora Core 1 و Fedora Core 2 عرضه شده است.












مقايسه لينوكس با ويندوز 2000


امنيت

امنيت نرم افزاري به طور كلي يك مفهوم انتزاعي است كه به پارامترهاي فكري هر شخص وابسته است چون درجه آسب پذيري امنيتي از خط به خط كدهاي برنامه نويسي به وجود مي‌آيد. دلايل قانع كننده‌اي براي تفاوت امنيتي ميان دو سيستم عامل وجود دارد كه به چند مورد اشاره مي‌شود

1-مدل توسعه open sours برنامه‌هاي لينوكس ،‌امكان گزارش ، شناسايي باگ‌هاي را كه در فاصله زماني زودتري امكان پذير مي‌كند . اين مزيتي است كه در ويندوز وجود ندارد.

2- از نظر شيو ء ويروس ويندوز زمينه مساعد تري براي شيوع ويروس‌ها دارد و استفاده از آنتي ويروس ةا به كاربر واگذار شده است و اخيراً شاهد ربودن اطلاعات سيستم‌ها توسط ابزارهايي به نام spyward يا جاسوس افزار بود كه مي‌توانند به صورت محرمانه و پنهاني اطلاعات شخصي افراد را درسطح اينترنت پخش كنند. اما در ويندوز لينوكس به صورت مدير سيستم يا كاربران ارشد مديريت مي‌شود.

لينوس غالباً نيازمندي‌هاي امنيتي را رعايت كرده و درنتيجه كمتر مي‌توانند مورد سوء استفاده قرار گيرد.



3- يكي ديگر از امتيازات لينوكس وجود تعداد بي‌شماري ابزار متنوع مبتني بر لينوكس براي قراهم كردن امنيت در سيستم (Nessus ) امكان پويششبكه ، حفره‌هاي موجود برروي سيستم راه دور ،‌باگ‌هاي نرم افزاري اجرا شده بر روي شبكه و ديگر ابزار نصب شده موجود در سيستم را فراهم مي‌كند ، Nessus در سيستم ‌هايي كه به تازگي نصب شده‌اند مي‌تواند به كار گرفته شود . علاوه بر اين قابليت گزارشگيري از يك سيستم سرور را در يك دوره مشخص دارد.

4- استفاده از فايروال در هنگام اتصال به شبكه . فايروال‌ها به صورت بسته‌هاي افزودني به سيستم سرور براي تامين امنيت بيشتر به كار گرفته مي‌شوند.

5-لينوكس اصولاً داراي قابليت‌هاي سيستم عاملي يك شبكه است و در نصب پيش‌فرض بسياري از برنامه‌هاي كاربردي شبكه فعال نيست .

معايب

1-سازگاري يك سخت افزار با لينوكس به كندي صورت مي‌پذيرد كه نسبت به ويندوز شايد ماه‌ها وشايد تا دو سال به طول انجامد.

2- رابط خط فرمان لينوكس براي بسياري از كاربران سخت و پيچيده است و آنان درك درستي از آن ندارند همن امر موجب مي‌شود مديران سيستم‌ها از به كار گرفتن ابزار و مفاهيم پيچيده‌براي برقراري امنيت در سيستم اجتناب كنند.

3- لينوكس اصولاً داراي قابليت‌هاي سيستم عاملي يك شبكه است و در نصب پيش فرض بسياري از برنامه‌هاي كاربردي شبكه فعال نيست. اين موضوع مي‌تواند آسيب پذيري ‌هاي ناشناخته‌اي را به وجود آورد كه هريك از آن‌ها تهديدي امنيتي براي سيستم عامل محسوب مي‌شوند

خوشبختانه اين موارد و بسيازي از نقاط ضعف ديگر لينوكس با به كار گيري يك لايه سخت گيرانه امنيتي و ابزار ساده‌خط فرمان براي آسان كردن كار مدير سيستم بهبود يافته است.

كارايي لينوكس با ويندوز2000

لينوكس براي بسياري از كاربران به خوبي كار مي‌كند اما با اين وجود قابليت اجرايي تحت بار سنگين شبكه بهينه نيست.

ويندوز براي نرم‌افزارهاي متداول و desktop ها مناسب است اما قابليت تحمل بارهاي سنگين شبكه را ندارد. تعداد معدودي از سازمان‌ها تلاش مي‌كنند تا از‌آن به عنوان يك سرور اينترنت استفاده كنند.



سيستم فايلي

فايل سيستم fat و ntfs متعلق به microsoft هر دو براي بيش از 15 سال به دليل عدم سازگاري با سيستم‌هاي فايلي pc_based قديمي‌تر دچار مشكل بوده‌اند اين سيستم‌هاي فايل براي باگ هاي زياد و كاربردهاي مخرب سرورهاي امروزي طراحي نشده وحتي اعتقادي به طراحي شدن سيستم عامل چند كاربره و يا شبكه‌اي نداشتند.

در لينوكس سيستم فايلي كه به كار مي‌‌رود كار خود را با يك روش اللحاق سازي غير همزمان خطرناك انجام مي‌دهد كه غالباً يك خرابي بزرگ در سيستم(crash)، سيستم را به طور دائمي تخريب مي‌كند .



گردانندگان دستگاه جانبي

ويندوزارتباط بسيار خوبي با توليد گنندگان درايور دارد. غالباً هنگام استفاده از يك درايور بين نسخه‌هاي مختلف ويندوز مشكلاتي پيش مي‌ايد اما به طور كلي كاربران ويندوز دسترسي بسيار عالي و سريع به درايوهاي دستگاه ها دارند

جامعه لينوكس عماً راي تشويق توليد كنندگان به توليد درايوهاي open source انتشار درايو‌هاي باينري جدا را بر روي اين سيستم عامل مشكل مي‌كند. متاسفانه اكسر تهيه كنندگان علاقه‌اي به انتشار درايو خود به صورت open surce را ندارند و به همين خاطر براي كاربران لينوكس هرگونه استفاده‌از درايو‌هاي عرضه شده توسط تهيه كننده بسيار مشكل است.

نرم افزارهاي تجاري

براي ويندوز نسبت به ديگر سيستم‌عامل‌ها برنامه‌هاي كاربردي بسيار بيشتر در دسترس است تقريباً تمامي برنامه‌هاي كامپيوترهاي desktop روي ويندوز و فقط روي ويندوز اجرا مي‌شود .

نرم افزارهاي تجاري زيادي روي لينوكس موجود است كه در حال زيادتر شدن نيز هست . متأسفانه لينوكس تنها فايلهاي باينري را مي‌تواند اجرا كند كه مخصوص خودش ساخته شده باشند وتوانايي اجراي برنامه‌هاي ديگر سيستم عاملها را ندارد.

نرم افزارهاي رايگان

ميزان نرم ‌افزارهاي رايگان ويندوز بسيار كمتر از آن چيزي است كه براي لينوكس داريم بسياري از برنامه‌هاي كاربردي ويندوز به عنوان نرم افزار اشتراك(sharewar) بدون كد اصلي برنامه وجود دارند كه به هيچ عنوان توسط كاربران قابل شخصي (customize)كردن ، بهبود ، توسعه و اصلاح نيستند.



زير ساخت‌محيط توليد نرم افزار

نرم افزار ويندوز يك سيستم عاملي clos source است كه پاسخي به نياز بازار بوده تا راه حل يك مسئله تكنيكي ، تكنولوژي‌هاي جديد در مقياس زياد به درون اين سيستم عامل ريخته مي‌شوند بدون اينكه طراحي آنهامناسب يا حتي كامل شده باشند.

لينوكس يك هسته (kernel) شبيه يونيكس است كه بايد با gnu تركيب شود تا يك سيستم عامل كامل را بسازد. لينوكس هيچ سيستم كنترل نسخه‌اي را مورد استفاده قرار نمي‌دهد و به همين خاطر تمامي تصحيح خطاها(bug-fixes) و توسعه‌ها بايد از طريق پست الكترونيكي و تماس با ليست پستي و در پايان با ارسال به فردي كه مجاز به ارائه كد به برنامه اصلي مي‌باشد. انجام پذيرد.

پشتيباني

اگر چه پشتيباني براي ويندوز 2000 وجود دارد اما خود را براي يك انتظاريك ساعته آماده كنيد در حاليكه تضميني براي يافتن پاسخ وجود ندارد0 به علت طبيعت كد بسته ويندوز هيچ پشتيباني رايگان غير رسمي براي آن وجود ندارد وباگها طبق زمانبندي و برنامه‌ريزي microsoft تصحيح مي‌شود نه طبق زمانبندي ما.

لينوكس بسياري ازسازمان ها، پشتيباني ‌هاي حرفه‌اي براي لينوكس ارائه مي‌دهند تمامي تأمين كنندگان عمده لينوكس بسته به گستردگي كاري، سطحي از پشتبياني را ارائه مي‌دهند و بعضي خدمات را به طور كامل ارائه مي‌دهند تعداد بسياري از محل‌هاي بحث و گفتگو براي لينوكس وجود ندارد كه سئوالات ما را مجانب پاسخ مي‌دهند. از گروههاي خبري وآدرسهاي پستي زيادي نيز به عنوان آخرين پايگاه براي برطرف كردن مشكلات استفاده كنيم.



هزينه ها و قيمت‌هاي مالكيت

قيمت نسخه سرور ويندوز 2000 تقريباً700 دلار مي‌باشد برنامه‌هاي جانبي هزينه‌اي جدانگانه و اضافه دارند. كاربران معمولاً هزاران دلار براي برنامه‌هايي مي‌پردازند كه برروي لينوكس بطور رايگان در دسترس مي‌باشند.

در لينوكس ر ايگان بوده و بسياري از شركت‌ها بسته‌هاي نرم افزاري تجاري خود را هزينه بسيار پاييني برروي آن ارائه مي‌إهند . برنامه‌ها و مستندات آنها باهزينه‌اي كم و يا رايگان در دسترس مي‌باشد هيچ كونه محدوديتي از نظر اجازه نامه وجود ندارد. بنا براين لينوكس مي‌تواند روي هر تعداد سيستمي كه شما مي‌خواهيد بدون هر گونه هزينه اضافي نصب گردد. هزينه كلي مالكيت لينوكس بسيار اندك است.

:: امتیاز: نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 40

:: بازدید : 439


:: برچسب‌ها: تاريخچه ي لينوكس , لينوكس , يونيكس , شبكه , شبكه هاي كامپيوتري , حسين جعفرزاده , آي تي مرند ,
نویسنده
نویسنده : حسین جعفرزاده
تاریخ : [سه شنبه 29 بهمن 1392 ] [ 21:32]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
نمایندگی فروش محصولات آذران پلاستیک 09144917709 تاریخ : سه شنبه 18 تیر 1398
کلیدهای میان‌بر در صفحه کلید تاریخ : سه شنبه 09 دی 1393
جدول های موجود در سوییچ تاریخ : جمعه 05 دی 1393
نمونه سوالات زبان تخصصی شبکه های کامپیوتری تاریخ : چهارشنبه 04 تیر 1393
امنیت لینوکس تاریخ : شنبه 17 خرداد 1393
كتاب آموزشي جاوا تاریخ : جمعه 22 فروردین 1393
اوبونتو ubuntu تاریخ : چهارشنبه 20 فروردین 1393
نتایج جالب توجه DisplayMate از صفحه نمایش S5 منتشر شد(آي تي مرند) تاریخ : سه شنبه 12 فروردین 1393
زبان تخصصي شبكه هاي كامپيوتري تاریخ : چهارشنبه 07 اسفند 1392
تاريخچه ي لينوكس تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392
سيستم عامل(operating system) تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392
آموزش مقدماتي كامپيوتر تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392
50واژه ي كليدي كامپيوتر به زبان انگليسي(آموزش ابتدايي كامپيوتر) تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
مرندي ها نظر بدن................ تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
كتاب آموزشي كامپيوتر معرفي سخت افزارهاي كامپيوتر تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
دانستنی های اینترنت
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 98
کل نظرات کل نظرات : 17
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 151

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 6
باردید دیروز باردید دیروز : 96
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 6
بازدید ماه بازدید ماه : 651
بازدید سال بازدید سال : 3,983
بازدید کلی بازدید کلی : 108,964

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.147.46.27
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir